2011/04/06

Marcipánpraliné

Ma elkészítettem életem első bonbonját, az ihletet pedig az adta, hogy a hétvégén ünnepeljük egyik barátnőm születésnapját. Mivel mostanság havonta 30. születésnapokat ünneplünk, teljesen kifogytam az ötletekből az ajándékot illetően.
Kissé félve álltam neki az elkészítésének, de őszíntén állítom, hogy a hozzám hasonló kezdők is bátran hozzáfoghatnak, mivel roppant egyszerű édességről van szó.

A receptet a TV paprika magazinból vettem.




Hozzávalók:
30 dkg jó minőségű marcipán
15 dkg porcukor
9 dkg finomra darált dió
2 cl konyak
30 dkg étcsokoládé
dióbél a díszítéshez.

A marcipánt, az átszitált porcukrot és a darált diót összekeverjük, hozzáadjuk a konyakot és homogén masszává gyúrjuk. Én a konyak helyett Amarettot használtam,mivel ez volt itthon. Az íze nagyon jól harmonizált a többi összetevővel. A masszából 2 cm átmérőjű hengert formálunk, amiből 2 cm vastag korongokat vágunk.
A korongokat téglalap vagy ovális formára alakítjuk, majd egyenként a megolvasztott csokoládéba mártjuk. Én az összedarabolt csokoládét vízgőz felett olvasztottam meg. A felesleget lecsepegtetve sütőpapírra tesszük a pralinékat,majd 1 perc elteltével mindegyikbe belenyomunk egy fél diót.
Nem állítom, hogy egy olcsó édesség, de mindenképpen megéri a próbát, ha valami különlegességre vágyunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése